HRlaw.pl

Opublikowano Kategorie wypadek przy pracy

Wypadek przy pracy – i co dalej: Kiedy powołać zespół powypadkowy?

Zaistnienie wypadku w zakładzie pracy wiąże się dla pracodawcy z daleko idącymi konsekwencjami. Trzeba wszcząć procedurę wypadkową, w trakcie której zespół powypadkowy zbada okoliczności i przyczyny wypadku, a następnie swoje ustalenia uwzględni w protokole powypadkowym. O każdym śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku trzeba też poinformować inspektora pracy i prokuratora. Inspektor pracy może wszcząć kontrolę w zakładzie pracy, a prokurator – postępowanie karne wyjaśniające przebieg wypadku.

Czytaj dalej Wypadek przy pracy – i co dalej: Kiedy powołać zespół powypadkowy?
Opublikowano Kategorie dane osobowe

Coroczny przegląd danych osobowych przetwarzanych na potrzeby ZFŚS

Od rozpoczęcia stosowania RODO minęły już prawie dwa lata, jednak wielu pracodawców nadal nie jest świadomych, że w ustawie o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych („ZFŚS”) wprowadzone zostały szczegółowe przepisy, które nakładają na nich liczne obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych na potrzeby przyznawania świadczeń z ZFŚS.

Czytaj dalej Coroczny przegląd danych osobowych przetwarzanych na potrzeby ZFŚS
Opublikowano Kategorie delegowanie

Zmiany w delegowaniu pracowników?

Trwają konsultacje publiczne projektu zmian w ustawie o delegowaniu pracowników. Reguluje ona warunki zatrudnienia pracowników delegowanych na terytorium RP przez zagranicznego pracodawcę w celu tymczasowego świadczenia usług. Zmiany mają na celu implementację znowelizowanej dyrektywy unijnej w tym zakresie (2018/957).

Nowelizacja zawiera kilka istotnych zmian dotyczących obowiązków, jakie musi spełnić zagraniczny pracodawca delegujący pracowników do Polski. Przede wszystkim rozszerza zakres minimalnych warunków zatrudnienia pracowników delegowanych na terytorium RP. Przewiduje też nowe zadania Państwowej Inspekcji Pracy, związane z egzekwowaniem ustawowych wymogów oraz przepływem informacji pomiędzy organami kontroli w państwach członkowskich UE.

Czytaj dalej Zmiany w delegowaniu pracowników?
Opublikowano Kategorie monitoring, zwolnienia pracowników

Tajemniczy klient nie zawsze pomoże zwolnić pracownika

Przedsiębiorcy już dawno zauważyli, że przewagę nad konkurentami buduje się nie tylko wysokiej jakości produktami czy usługami, ale również poprzez zarządzanie satysfakcją klienta. Marketing szeptany jest dziś potężnym narzędziem budowania wizerunku marki, a sukces firmy coraz częściej jest zależny od ilości „lajków”, gwiazdek i innych wyrazów uznania klientów w mediach społecznościowych. Jedna opinia negatywna, odpowiednio często powtarzana i przekazywana dalej, może skutecznie zniweczyć długoletnie działania marketingowe i PR. Dlatego firmy dużą wagę przywiązują do odpowiedniej obsługi klienta.

Czytaj dalej Tajemniczy klient nie zawsze pomoże zwolnić pracownika