artykuły

Przedsiębiorcy już dawno zauważyli, że przewagę nad konkurentami buduje się nie tylko wysokiej jakości produktami czy usługami, ale również poprzez zarządzanie satysfakcją klienta. Marketing szeptany jest dziś potężnym narzędziem budowania wizerunku marki, a sukces firmy coraz częściej jest zależny od ilości „lajków”, gwiazdek i innych wyrazów uznania klientów w mediach społecznościowych. Jedna opinia negatywna, odpowiednio często powtarzana i przekazywana dalej, może skutecznie zniweczyć długoletnie działania marketingowe i PR. Dlatego firmy dużą wagę...
więcej
18 grudnia 2019
Kodeks pracy reguluje terminy przedawnienia dla roszczeń pracodawcy o naprawienie szkody wyrządzonej przez pracownika wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków pracowniczych. Ta grupa roszczeń, zgodnie z art. 291 § 2 k.p., ulega przedawnieniu z upływem 1 roku od dnia, w którym pracodawca powziął wiadomość o wyrządzeniu przez pracownika szkody, nie później jednak niż z upływem 3 lat od jej wyrządzenia. Nie jest do końca jasne, od kiedy należy liczyć początek tych terminów.
więcej
16 grudnia 2019
Zgodnie z postanowieniami Kodeksu pracy (art. 100 § 2 pkt 6) na pracowniku spoczywa obowiązek przestrzegania zasad współżycia społecznego. Co się pod tym kryje?
więcej
11 grudnia 2019
Czy po nowelizacji ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji należy wskazywać w umowie z pracownikiem wyraźny obowiązek zachowania poufności po ustaniu zatrudnienia?  
więcej
9 grudnia 2019
Od momentu dostosowania postanowień Kodeksu pracy do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) minęło trochę czasu, jednak pewne kwestie wciąż pozostają niejasne. Problemy z interpretacją przepisów pojawiają się już na etapie rekrutacji i określenia, jakie dane osobowe kandydatów mogą zbierać i przetwarzać pracodawcy. Wątpliwości budzi np. kwestia dopuszczalności zbierania od osób ubiegających się o pracę informacji o miejscu zamieszkania.
więcej
6 grudnia 2019
Sygnaliści (ang. whistleblowers) to osoby, które dobrowolnie i w dobrej wierze zgłaszają lub ujawniają informacje o nadużyciach, przyczyniając się do zapobiegania szkodom i wykrywania niebezpieczeństw i zagrożeń  dla  interesu  publicznego,  które w przeciwnym wypadku pozostałyby niewykryte. Chociaż instytucje i organy krajowe, a także organizacje społeczne wielokrotnie zgłaszały potrzebę wprowadzenia regulacji obejmujących ochroną takie osoby, dotychczas w Polsce nie powstała kompleksowa regulacja chroniąca sygnalistów. W...
więcej