Dofinansowanie do zatrudnienia seniorów na nowych zasadach
W ubiegłym tygodniu Sejm ostatecznie przyjął ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która przewiduje nowe zasady przyznawania pracodawcom dofinansowań do zatrudnienia seniorów.
Na podstawie umowy ze starostą pracodawca będzie mógł uzyskać dofinansowanie w wysokości nieprzekraczającej połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę miesięcznie za każdego zatrudnionego seniora. Warunkiem będzie, by ta osoba nie pracowała u danego pracodawcy bezpośrednio przed rejestracją w urzędzie pracy. Dofinansowanie będzie przysługiwało przez maksymalnie:
• 12 miesięcy – w przypadku zatrudnienia bezrobotnej kobiety w wieku 50-60 lat albo bezrobotnego mężczyzny w wieku 50-65 lat,
• 1 miesiąc – w przypadku zatrudnienia seniora lub seniorki w wieku emerytalnym (w takim przypadku dofinansowanie będzie mogło zostać przyznane wielokrotnie).
Po upływie okresu przysługiwania dofinansowania wynagrodzenia pracodawca przejmie obowiązek wypłaty całości pensji i będzie musiał dalej zatrudniać daną osobę przez odpowiednio: 6 miesięcy albo 1 miesiąc.
Ustawa oczekuje na podpis Prezydenta.