flesze: #BHP
Zgodnie z obecnie obowiązującym rozporządzeniem w sprawie ogólnych warunków BHP w pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanej pracy. Co do zasady nie powinna ona być niższa niż 14°C, zaś w przypadku pomieszczeń, w których jest wykonywana lekka praca fizyczna i w pomieszczeniach biurowych, nie niższa niż 18°C.
W najbliższy piątek, tj. 17 maja 2024 r. mija termin na dostosowanie stanowisk wyposażonych w monitory ekranowe do nowych wymagań BHP.
Przypominamy, że jeśli pracownik korzysta z systemów przenośnych (w szczególności z laptopa) co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy, stanowisko pracy musi być wyposażone w monitor stacjonarny lub odpowiednią podstawkę oraz w dodatkową klawiaturę i mysz.
Pozostałe najważniejsze zmiany omówiliśmy tutaj
Tekst rozporządzenia: >>>
22 stycznia 2024 r. na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowany został projekt rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zmieniającego rozporządzenie w sprawie najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.
Nowelizacja zakłada:
- wprowadzenie nowych wartości najwyższego dopuszczalnego stężenia dla niektórych czynników szkodliwych,
- rozszerzenie o nowych substancje chemiczne Wykazu wartości najwyższych dopuszczalnych stężeń chemicznych i pyłowych czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.
2 listopada 2023 r. w Dzienniku Ustaw opublikowano nowelizację rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.
Zmiany wejdą w życie 17 listopada i od tego czasu pracodawcy będą mieli 6 miesięcy na dostosowanie się do minimalnych wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii określonych w znowelizowanym rozporządzeniu.