17 września 2025
Sejm likwiduje obowiązek przechowywania papierowych zgłoszeń do ZUS
Sejm przyjął nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, przygotowaną przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Nowelizacja zakłada uchylenie art. 36 ust. 8, który nakładał na płatników składek obowiązek przechowywania przez pięć lat papierowych zgłoszeń do ZUS z własnoręcznym podpisem osoby zgłaszanej - nawet jeśli dokumenty zostały przekazane elektronicznie.
Zmiana stanowi część szerszych działań deregulacyjnych mających na celu uproszczenie obowiązków administracyjnych przedsiębiorców.
Projekt ustawy został przekazany do Senatu, gdzie kontynuowany będzie proces legislacyjny.
Więcej z:
#ZUS
Flesztagi
-
#BHP
-
#cudzoziemcy
-
#czas pracy
-
#delegowanie
-
#dokumentacja pracownicza
-
#emerytury
-
#koronawirus
-
#minimalne wynagrodzenie
-
#PIP
-
#podróż służbowa
-
#postępowania sądowe
-
#praca zdalna
-
#pracownicy z niepełnosprawnościami
-
#prawo UE
-
#RODO
-
#rynek pracy
-
#świadczenia pracownicze
-
#sygnaliści
-
#szczególne rozwiązania
-
#Ukraina
-
#urlop wypoczynkowy
-
#wizy
-
#work-life balance
-
#wynagrodzenie
-
#zasada równego traktowania
-
#ZUS
-
#związki zawodowe
newsletter
Szukasz informacji związanych z prawem pracy? Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco.
publikacje